اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

قیام مردم اصفهان در حمایت از امنیت و اقتدار میهن/ خستگی مردم از «مدیران خسته»

قرار مردم ساعت 9:30 صبح است اما دانشجویان اولین گروه مردم هستند که در میدان انقلاب حاضر می‌شوند و طومار خودشان را در ابتدای چهارباغ عباسی نصب می‌کنند.

قیام مردم اصفهان در حمایت از امنیت و اقتدار میهن/ خستگی مردم از «مدیران خسته»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تغییر قیمت بنزین از آن دسته موضوعاتی بوده که جامعه همواره نسبت به آن حساسیت نشان داده و مسؤولان نیز به‌خوبی بر این حساسیت واقف هستند، در آخرین مورد نیز دولت با اعلام ناگهانی افزایش بنزین به دنبال آن بود تا از تشکیل صف‌های طولانی در مقابل پمپ‌بنزین‌ها جلوگیری کند اما زمزمه‌های اعتراض بر افزایش 200 درصدی این حامل انرژی از ساعات اولیه جمعه 24 آبان شنیده می‌شد.

مردمی که به این افزایش ناگهانی معترض بودند به خیابان‌ها آمدند و ضدانقلاب فرصت‌طلب نیز در ابتدا با استفاده از روش‌های نزاع غیر خشونت‌آمیز مانند خاموش کردن خودرو و مسدود کردن مسیر خیابان پا به میدان گذاشت اما چند ساعتی نگذشته بود که افرادی آموزش‌دیده با سنگ، کلنگ و کوکتل مولوتوف به جان شهر افتادند و به بانک، دوربین کنترل ترافیک و حتی فروشگاه‌های مواد غذایی نیز رحم نکردند.

مردم اما با هوشیاری متوجه این تغییر در جهت‌گیری اعتراضات شدند چراکه اعتراض مردم به افزایش قیمت بنزین و تورم حاصل از آن در دیگر کالاها و خدمات بود که تناسبی با به آتش کشیدن اتوبوس و آسیب به زیرساخت‌های مترو و مخابرات نداشت.

از روز دوشنبه آرامش به شهر بازگشت و اشرار که خودشان را تنها دیدند فرصت جولان پیدا نکردند، مردم خط خودشان را از اوباش جدا کردند و امروز، پنج‌شنبه 30 آبان 98 به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر به دولتمردان و مسؤولان نظام ثابت کنند اگرچه به گرانی افسارگسیخته معترض‌اند اما حاضر نیستند با منافقین و سلطنت‌طلبان هم‌صدا شوند.

قرار مردم ساعت 9:30 صبح است اما دانشجویان اولین گروه مردم هستند که در میدان انقلاب حاضر می‌شوند و طومار خودشان را در ابتدای چهارباغ عباسی نصب می‌کنند، یک‌روند همیشگی تکرار می‌شود: دانشجویان پیشتازی که از ابتدای انقلاب اولین بودند و از سوی دیگر مردمی که می‌دانند دانشجویان همیشه حرف تازه برای زدن دارند و این را می‌شود از تجمع اطراف طومار فهمید.

خانواده‌ای با کودک خردسالشان به میدان آمده‌اند و با تأکید خاصی به دنبال آن هستند تا شعر مورد نظر خودشان را بر تخته سفید بنویسند و در کنار یک بنر عکس بگیرند، بالاخره ماژیک به آن‌ها می‌رسد و این بیت را می‌نویسند: با خامنه‌ای کسی نگردد گمراه/او در شب تیره می‌درخشد چون ماه

مجری روی سن می‌رود و توصیفی از شرایط چند روز اخیر ارائه می‌کند، ناگهان و در اواسط صحبت مجری جمعیت شعار الله‌اکبر سر می‌دهد تا بگوید این اجتماع عظیم خودجوش و مردم است، مجری تأکید می‌کند که شعارها باید هماهنگ باشد تا رسانه‌ها انعکاس بهتری داشته باشد اما این مردم برای انعکاس بهتر رسانه‌ای اینجا نیامده‌اند، آمده‌اند تا حمایت مردم اصفهان از امنیت و اقتدار میهن اسلامی را بار دیگر ثابت کنند.

یکی از نکات قابل توجه نحوه پاسخ دادن به شعارهاست، مردم شعار مرگ بر منافق را محکم‌تر از هر شعار دیگری تکرار می‌کنند، مردم می‌دانند تا زمانی که منافق داخلی نباشد مستکبر خارجی نمی‌تواند آرامش کشور را برهم بزند.

سید رضا نریمانی که برای مداحی روی سن آمده بود از سرمای هوا می‌گوید اما جمعیت سرما را انکار می‌کند.

در میان اشعاری که نریمانی می‌خواند بعضی با تحسین جمعیت مواجه می‌شود اما انتقاد او از مدیران خسته احسنت جمعیت را در پی دارد، در بخشی از مداحی حماسی وی آمده: فتنه کم‌کاری مدیران است، اقتصاد ضعیف و ویران است؛ جمعیت با تکان دادن سر محتوای آن را تأیید می‌کنند.

کم‌کم جمعیت به سمت خیابان کمال اسماعیل حرکت می‌کند، کمی بعد هر چند نفر دور هم شعار می‌دهند و صدای مجری شنیده نمی‌شود، گروهی می‌گویند: «مسؤول بی‌کفایت، از شهدا خجالت»؛ «گروه دیگری شعار آشوبگر بی‌ریشه، ایران دمشق نمیشه» سر می‌دهند جمعیت به ابتدای خیابان پاسداران می‌رسد، فردی از هیأت بنی‌فاطمه فریادکنان از گرانی و فشار اقتصادی بر مردم می‌گوید؛ او از بی‌عدالتی می‌گوید تا تأییدی باشد بر اینکه «مردم» همین‌ها هستند؛ اینانی که از هم فشار اقتصادی را با گوشت و پوست خود حس می‌کنند و هم از آشوب و ناامنی بیزارند.

جمعیت به آمادگاه رسیده و مجری قطعنامه را قرائت می‌کند، جمعیت الله‌اکبر گویان موافقت خودشان با محتوای قطعنامه اعلام می‌کنند تا دشمنان بدانند این زمستان سرد می‌گذرد روسیاهی به فتنه‌گران می‌ماند.

انتهای پیام/63113/هـ30/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول